منشوراخلاقی

منشور اخلاقی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶

شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ در راستای انجام تکالیف وظائف و تعهدات خطیر خویش در تخلیه و توزیع گندم و تامین آرد و نان و کالاهای اساسی (برنج – روغن – قند و شکر)
مورد نیاز مردم عزیز استان و کشور اسلامیمان، بدوأ با توکل به نیروی لایزال الهی و قادر متعال
و با استعانت از تعالیم عالیه دین مبین اسلام و پیروی از فرامین، نصایح و توصیه های گرانقدر
و آثار بجامانده و ارزشمند از بزرگترین معلمین علم و اخلاق در اعصار و قرون گذشته و حال اولین ستاره امامت مولای متقیان حضرت علی(ع) و پیروان راستین آن امام همان در عصر حاضر، که همواره چون چراغی خاموش ناشدنی فراروی انسانها بوده، خاضعانه و خالصانه خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزار است که توانسته است با این پشتوانه عظیم و لطف و اراده الهی این توفیق را بیابد که به رغم تمام کاستی های مادی و معنوی، هر چند گامهای سست و لرزانی را در این راه پرفروغ که همانا راه سعادت و فلاح است بردارد.
لذا با بهره مندی از این سرمایه ها که همه چیز در آن است و با درک عمیق از این واقعیت
انکار ناپذیر که باید به انسان با دیدی خدائی و کاملأ انسانی نگاه شود، اصول کلی مدیریت
در شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ بر مبنای اصل مهم مدیریت مشارکتی و تجلی آیه شریفه
«وامرهم شورا بینهم» و نیز احترام متقابل به مقام بلند و مشامخ اندیشه بشری پایه ریزی گردید.
قطعأ به منظور ایجاد چنین بستری که لازمه آن حس اعتماد و اطمینان متقابل در بین مدیران با کارکنان و کارکنان با مدیران بوده، نیازها و خلاءهای چندی در ابتدای امر وجود داشته که جهت دستیابی به چنین فضائی که به حول قوه الهی امروز شاهد آنیم با هماهنگی و همدلی تمامی همکاران
و با استفاده از ساده ترین، ولی در عین حال کارآمدترین ابزار یعنی نعمت ایراد سخن و دادن پیام مودت، دوستی، همکاری، همیاری و نیز گوش دل فرا دادن و شنیدن سخنان کلیه همکاران
و جلب مشارکت تمامی نیروهای مخلص دلسوز و صاحب اندیشه و مهمتر از همه لحظه ای
غافل نشدن از تقویت روحیه و کمرنگ شدن عامل انگیزش در بین افرادی که لازمه
تصمیمات مشارکتی و کار گروهی است کمک شایان توجهی به تحقق این مهم نموده است.
از جمله عوامل و راه کارهائی که در راهبری شرکت غله و خدمات بازرگانی و نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت کریمه و مشخصأ شرکت بازرگانی دولتی ایران همواره در دستور کار این شرکت بوده بشرح ذیل می باشد.

۱- تقوای الهی : رعایت تقوی الهی به منزله بالاترین معیار در اندیشه و کردار محسوب می شود و در بردارنده آثار و برکات بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی خواهد بود ۰
۲- رعایت مصالح عمومی : این موضوع در بخشهای دولتی از اهمیت بیشتری برخوردار است و مفید بودن برای عموم مردم ، بهترین ملاک برای سنجش کیفیت خدمات در این بخش محسوب می شود ۰
۳- رعایت قوانین و مقررات : مصالح و منافع اعضای جامعه می بایست در قالب موازین
و اصول مصوب رعایت گردد۰
۴- توجه به نوع وظائف سازمانی : نهادهای اجتماعی به منظور تامین نیازهای مردم تأسیس شده اند که در این میان برخی از نهادها به علت نوع وظیفه ایشان از جایگاه خاصی برخوردار هستند ۰
۵- خدمت به مراجعان را نعمت تلقی کردن : خدمت به مراجعین باید عبادتی بزرگ و نعمتی که از سوی خداوند آمده است تلقی گردد۰
۶- عدم تبعیض : اعمال تبعیض نسبت به مردم و مراجعان از سوی کارکنان بر هر مبنائی
که باشد ( خویشاوندی ، دوستی ) عامل نارضایتی در بین آنها خواهد بود ۰
۷- خویشتنداری در برابر درشتی : با مراجعین محترم که به دلائل گوناگون با شرکت در ارتباط می باشند باید با شکیبائی و ادب برای تحقق حقوق ایشان اقدام نمود ۰
۸- نظم و آمادگی برای ارائه خدمات به مردم و وقت شناسی وآراستگی لباس : که حاکی از اهتمام کارکنان در احترام به خود و مراجعین خواهد بود ۰
۹- رعایت ادب و نزاکت ، عدالت و انصاف و خویش برخوردی : شایسته است کارکنان محترم ، امور یاد شده را در قبال مخاطبین خود ، مورد عنایت خاص خویش قراردهند ۰
۱۰ – ارائه اطلاعات و توضیحات کافی به مردم : کارکنان باید با صبر و حوصله کافی با ارائه توضیحات و اطلاعات درجهت رفع مشکل مراجعین اهتمام ورزند ۰

دیدگاهتان را بنویسید

سایت رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی

سایتهای مهم

rohani2_6748

banner_9387

bazresi

پیشنهاد و انتقاد و ارتباط با مدیر

email

سامانه ها

سامانه خرید دانه روغنی

سامانه خرید دانه روغنی

فروش گندم در بورس

فروش گندم در بورس

سامانه جامع فنی مهندسی

سامانه جامع فنی مهندسی

سامانه جامع فناوری اطلاعات

سامانه جامع فناوری اطلاعات

 

بازدید سایت

کیفیت نان در استان کرمان چگونه است؟

صفحه اصلي|درباره ما|اخبار و رسانه ها|ارتباط با ما|نقشه سایت|گالری